3 content relaties

3 content relaties

Bij een symbolische relatie gaat het er vanuit dat de verschillende media-uitingen niet alleen naar elkaar verwijzen, maar ook een hogere waarde creëert voor een individueel. De content staat als ware in een andere ervaring. Dit geeft een gevoel, sfeer of  waarde, wat bijvoorbeeld het imago van een merk kan beïnvloeden.  Een kopje Nespresso bijvoorbeeld heeft weinig meer met koffie te maken, maar is synoniem geworden aan verleiding en genot. Het is belangrijk te weten of jou doelgroep aan het ‘gevoel’ dat geeft  daadwerkelijk behoefte heeft.

Bij een iconische relatie vertoont de content over de verschillende kanalen veel gelijkenis. Zo zie je bijvoorbeeld op tv een reclamespotje, en hoor je dezelfde gesproken tekst op de radio.

Bij een Indexicale relatie draait het om de verwijzing die de boodschap geeft. Door het overschakelen naar andere kanalen kunnen inkomsten worden verdient. Denk hierbij aan tijdschrift waar advertentie van een reisbureau in staat. De consument leest dit, wordt aangesproken door de plaatjes etc, wordt doorverwezen naar de site, en boekt vervolgens met een paar klikken haar reis! Hoe relevanter de doorverwijzing is , hoe lager de drempel tot overschakeling is.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, als ik iets niet goed heb begrepen laat het me dan weten!

– Jochem pastoor

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s