Er zijn drie verschillende content relaties: iconisch, indexicaal en symbolisch. Deze content relaties passen elk bij een verschillend crossmediale conceptvorm. Iconische content relaties passen bij een multimediale conceptvorm. Indexicale relaties passen bij een crossmediale conceptvorm. Als laatste heb je nog de symbolische relaties die passen bij de transmediale conceptvormen. Waarom horen deze contentrelaties nou bij die crossmediale conceptvormen? Indexicale relaties horen bij multimediale conceptvormen omdat de iconische relaties vaak over verschillende kanalen een grote gelijkenis vormen. Bij multimediale conceptvormen gebeurd dit ook. Daar wordt ook één boodschap over gebracht op verschillende media. Die boodschap is meestal hetzelfde, soms iets aangepast. Iconische content relaties passen het beste bij crossmediale conceptvormen. Dit is zo omdat er bij iconische content relaties vaak wordt verwezen naar andere media. Bij crossmediale conceptvormen gebeurd dit ook. Hier worden de tekortkomingen opgevuld door andere media. Als laatste heb je de symbolische content relaties die bij de transmediale conceptvormen horen. Bij symbolische content relaties verwijzen media niet per se naar elkaar maar ze hebben ook een eigen uiting. Bij transmediale conceptvormen gebeurd dit in principe ook. Er worden meer media gebruikt voor een extra beleving van het verhaal. Er zijn een aantal voorbeelden bij deze relaties. Bij de iconische relaties die in verband staan met de multimediale conceptvormen heb je bijvoorbeeld een merk wat promoot zoals Givenchy. Er wordt een campagne gestart voor bijvoorbeeld een luchtje of kleding. Dit zie je op billboards maar ook in een tijdschrift. Ook heb je reclames van de ns die in tijdschriften staan maar wat ook wordt verteld op de radio. Bij de indexicale relatie die in verband staat met de crossmediale conceptvormen heb je bijvoorbeeld een reclame op tv die je doorverwijst naar een website. Dit doen reisbureau’s vaak. Ook de Albert Heijn maakt reclame op tv over een gerecht die je verder kan bestuderen op hun website. De symbolische relaties die in verband staan met de transmediale conceptvormen zijn ook een paar voorbeelden. Er is bijvoorbeeld een film uitgekomen, neem als voorbeeld Pirates of the caribbean. Daar is ook een computer spel van. Ook zijn er boekjes en stripboeken van gemaakt. Nog een bekend voorbeeld hiervan is Harry Potter. Dat is ontstaan in een boek. De boeken zijn verfilmd en uiteindelijk zijn er zelfs spellen plakplaatjes en dergelijken. Al met al staan al deze content relaties dus in verband met deze verschillende crossmediale conceptvormen