Zit je in de trein, bus of gewoon op een terrasje, er is altijd wel iemand om je heen bezig op zijn telefoon. Social media is overal waar je bent te vinden. Het is niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Binnenkort zit het zelfs in een bril verstopt. Gaat wel ver als je het mij vraagt. Maar goed het is ook een hele goede vorm van marketing communicatie
Doordat socialmedia nu zo groots is, is de consument nog beter te bereiken. Facebook, Twitter, instagram. De producent gebruikt het allemaal. Zolang ze er maar wat uit kunnen halen.
Regelmatig komt het voor dat ik heb gezocht op een site naar bijvoorbeeld een paar schoenen en dat ik later op facebook overal advertenties tegen kom van schoenen. Dit werkt in principe hetzelfde als wanneer je nieuwe schoenen hebt gekocht en je later in stad loopt en ineens loopt, in jou ogen, iedereen op die schoenen. Je onthoudt het en slaat het op en daardoor wordt het herkenbaar en denk je er nog een keer over na.
Andersom is social media ook een uitkomst. De consument kan de producent door zoveel meer wegen bereiken. Elk soort social media heeft wel een vorm van contact leggen. Dus heb je een klacht of wil je het bedrijf bedanken hoef je niet meer helemaal een contactformulier in te vullen. Nee, je kan gewoon op facebook een kort chat berichtje sturen en meestal wordt dit ook netjes behandelt.
Wat voor bedrijven ook een echte uitkomst is, zijn de hashtags. #durftevragen is zo een voorbeeld. Mensen met een vraag zetten dit op twitter en de producent kan daar op in spelen door hier een goed antwoord op te geven. Zo wint de producent weer klanten door dat ze consument een goede ervaring heeft gehad bij dit bedrijf.
Kortom, social media is zeker een belangrijk onderdeel binnen dit vak. Een goede uitkomst voor bedrijven om zichzelf nog breder op de kaart te zetten.