Storytelling, Wieckse.

Storytelling, reclames maken daar vaak gebruik van. Ze vertellen een verhaal waar een gedachtegang achter zit. Het maakt de reclame vaak leuker en het brengt een andere sfeer in de reclame. Het is niet handig voor elk product of middel want soms is het handiger om dicht bij de daadwerkelijke betekenis te blijven.

De reclames van Wieckse bier maken ook duidelijk gebruik van sotrytelling. Dat zie je bijvoorbeeld in deze reclame: http://youtu.be/7gFZWDBgjUc . Wieckse maakt hier duidelijk met de reclame dat je een lekker biertje kan drinken op het terras. Maar daar blijft het niet bij. Er zijn veel verschillende soorten Wieckse bier. Je hebt Wieckse witte, Wieckse rosé en nog vele andere. Elk bier is voor een andere doelgroep. Wieckse rosé wordt veel gedronken door vrouwen en Wieckse witte bijvoorbeeld meer door mannen. In de reclame zie je een man op een terras zitten met zijn vrienden. Hij ziet een leuke vrouw aan komen lopen en probeert een beetje met haar te flirten alleen het mislukt een beetje. Hij zit te denken hoe ze zal heten en zegt dan per ongelijk de naam die hij denkt hardop. de situatie wordt ongemakkelijk. Maar ze hebben allebei een Wieckse biertje dus proosten ze erop. Er wordt duidelijk gemaakt dat je met een lekker Wieckse biertje een leuk iemand kan vinden op een terrasje bijvoorbeeld.

De karakters die voorkomen zijn bijvoorbeeld de beetje onhandig flirterige man. Die niet heel goed weet wat hij moet doen maar het uiteindelijk toch goed komt. Je hebt ook nog de aantrekkelijke vrouw die elegant binnen komt lopen en die het eigenlijk wel grappig vindt dat hij zo onhandig doet.

De andere zaken die voorbij komen en een belangrijke rol spelen zijn natuurlijk de heerlijk uitziende biertjes. Ze zien er verfrissend uit en je hebt er gelijk zin in als je er naar kijkt, wat dus heel goed gedaan is door Wieckse. Het blijft toch een reclame voor hun bier.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s