De reclame die ik als voorbeeld neem bij storytelling is deze: http://www.youtube.com/watch?v=bgeY3hIHiqk
Het verhaal gaat over een zoon die een slechte dag op school heeft gehad, zijn moeder troost hem met roosvice en zegt: “Komt wel goed, schatje.” Later komt de vader ook thuis, die ook een slechte dag heeft gehad want iemand anders krijgt de promotie. Dan komt de zoon met een glas roosvice en zegt: “komt wel goed, schatje.”
De karkakters zijn dus de zoon, moeder en vader. De rol van de zoon is dat hij gerust wordt gesteld met het product en dat hij daarom ook zijn vader gerust wil stellen. De moeder heeft de rol als de trooster, maar de twist aan het einde is dus dat zij haar echtgenoot niet troost, maar juist de zoon dat doet.
Er zijn aantal andere zaken naast de personages die een rol spelen, zoals natuurlijk het product zelf. Maar ook de school en het huis, de school is natuurlijk gewoon om de setting op te zetten en het huis is om een logische achtergrond te maken voor het verhaal.
Door: Lex Huigen