Relevantie bij cookies

Wanneer je een webshop, trailer of andere pagina hebt bekeken, krijg je vaak op weer een andere pagina (bijvoorbeeld Facebook of Youtube) advertenties te zien die op jouw bekeken pagina terugvallen. Als ik bijvoorbeeld op de webshop van Omoda ben geweest, krijg ik (bijvoorbeeld) op Youtube een advertentie te zien van de webshop van Omoda. Dit komt door de cookies. Op de webshop van Omoda kun je deze cookies accepteren. Wanneer je dit doet, krijg je vervolgens op andere sites onder andere advertenties te zien van deze webshop van Omoda. Deze advertenties zijn relevant voor jou.

Relevantie, wat is het eigenlijk? Relevantie is de mate waarin een dialoog (communicatie tussen consument en producent) de juiste boodschap bevat, op het juiste moment wordt gevoerd en via het juiste middel / kanaal plaatsvindt. Relevantie is een belangrijk crossmediaal speerpunt.

Door cookies verschijnen advertenties op sites die voor jou relevant zijn. Jij hebt bepaalde pagina’s bekeken, dus deze pagina’s spreken jou (erg) aan. De advertenties over deze sites spreken jou meer aan dan ieder andere advertentie, puur omdat jij niet geïnteresseerd bent in die andere site. Door advertenties aan jou te laten zien van sites die jij bezocht hebt, worden deze advertenties relevant, puur en alleen voor jou. Bij dit soort concepten speelt relevantie een zeer belangrijke rol.

Door: Denise van Geffen

Advertisement
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Relevantie bij cookies

  1. mariskaklaphek says:

    Vind jij cookies zelf relevant en vind je het handig dat zoals in dit voorbeeld Omoda jou weer dezelfde artikelen laat zien? Ik vind namelijk dat als ik naar een product opzoek ben geweest, dat ik daar zelf al achter alle informatie ben gekomen en ik daar niet nog meer over wil weten. Ze kunnen aan mij dan beter gerelateerde producten laten zien. Wat vind jij?

    Like

    • denisevangeffen says:

      Ik ben het helemaal met je eens, maar ik ben nogal van het twijfelen en als ik het product steeds weer terugzie en ik blijf steeds denken: ‘Het is toch wel erg leuk…’ dan vind ik het fijn dat ik dan toch die advertenties heb gezien… Zo heeft het zijn voor- en nadelen! 😉

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s