Een tijd geleden was ik in de bioscoop. Ik was flabbergasted door deze ’short film/commercial’ van ruim drie minuten. De cinematografie, de muziek en de intrigerende voice-over maken het betoverend. Dit verhaal gaat over het prachtige product; melk.
De boodschap: We hebben veel aan ons hoofd en de wereld ontwikkeld zich snel. Maar denk eens terug aan toen je klein was. De kleine dingen die belangrijk waren in het leven. Voel de lucht en voel het gras onder je voeten. Je staat niet vaak stil bij de natuur. Denk eens aan het platteland: Something magical is happening here.. “Wij vinden melk het meest bijzondere product dat Moeder Natuur te bieden heeft. Het is gezond, het is voedzaam en het is veilig. Je zou het zelf magie kunnen noemen.”
Friesland Campina heeft een reclame gemaakt die boeit en inspireert. Terwijl het eigenlijk gewoon om een glaasje melk gaat. Deze video is een schoolvoorbeeld voor het samenkomen van reclame en storytelling. Na het kijken van de video ben je trots op onze Nederlandse boeren.
Dit verhaal heeft een enorme symbolische waarde. Het geeft je een fantastisch authentiek gevoel. De muziek, de beelden, de verschillende culturen slokken je helemaal op in het verhaal.
Pepijn Meek