Marketing Communicatie

Mensen zijn beïnvloedbaar op gebied van communicatie uiteraard. Toen social media in ons leven kwam wisten we nog niet hoe groot de impact zou worden zoals het hedendaags is. Het woord ‘Sociaal’ zijn is niet meer zoals het vroeger was. Maar waarom?

Als we vroeger dachten aan een ‘sociaal persoon’ dachten we aan iemand die heel goed met iedereen een gesprek kon voeren, niet mensenschuw was, een open persoon. Tegenwoordig hoeft dat niet meer zo te zijn. Sociaal zijn kan nu ook via Social Media. Je hoeft niet meer face-to-face te praten met iemand om sociaal genoemd te worden. Maar is dit wel zo? of vind iedereen het behoorlijke lariekoek. Niemand kan er meer om heen. Kijk op straat, het station, waar je ook heen gaat je ziet mensen actief op Social Media.

De Marketing moet bij alles wat ze doen denken aan het gebruik hier van. Hoe benaderen ze mensen zo snel mogelijk, en hoe kunnen ze mensen hier bij betrekken. Er worden acties verzonnen waardoor je in een klap veel mensen bereikt. Om mensen te interesseren hoef je geen verhaal te schrijven, maar een stel een vraag. Kijk naar de campagne die McDonalds vorig jaar heeft gelanceerd. De vraag was of iedereen zijn of haar eigen burger wilde ontwerpen via de website. Men kon van alles aan de burger bepalen, het brood, vlees, ingrediënten, vlees etc. De prijs was dat de burger zou worden doorgevoerd in ieder restaurant in Nederland. Door deze actie werd McDonalds meer betrokken bij haar gasten.

Conclusie is dat bedrijven die zichzelf willen promoten veel verder moeten denken dan alleen een campagne. Ze moeten mensen benaderen op een originele manier. De vraag is alleen hoe lang het duurt voordat mensen hier klaar mee zijn en er niet meer intrappen?!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Marketing Communicatie

  1. denisevangeffen says:

    Gaaf! Wat zou er gebeuren als mensen niet op een originele manier worden benaderd, maar op een ‘gewone’ manier? Zou dat erg merkbaar zijn voor een bedrijf? 😉

    Like

  2. brittagema says:

    Dat denk ik wel. Je moet tegenwoordig wel een stunt maken wil je veel bereik krijgen. Bedrijf zoals coca cola zit wel veilig denk ik. Mensen blijven het toch wel kopen. Maar kleinere bedrijven hebben het wss wel hard nodig.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s