Het concept is Serious Request, dit houdt in dat 3 dj’s van een radiostation in een glazen huis zitten, midden op een druk plein waar iedereen ze kunnen zien. Ook zijn er webcams in het huis zodat je op het internet of uitgezonden op tv de dj’s in het huis kan zien als je niet in de buurt woont van waar het glazen huis staat.
Relevantie is wanneer een concept het juiste moment moet hebben en de juiste tijd om een zo’n breed mogelijke publiek te trekken en zo relevant zijn dat men er geïnteresseerd in is.
In dit geval namelijk waarom de dj’s in het glazen huis zitten, ze zitten er maar één keer per jaar, maar wel voor een goed doel, en goede doelen zijn van nu. Iedereen heeft wel eens iets gedaan voor een goed doel, kijk maar eens naar de ice bucket challenge. Maar ook omdat de dj’s op het web zijn te bekijken en op tv tijdens de rustige kabelkrant uren. Hierdoor zoals eerder gezegd kunnen meer mensen naar het spektakel kijken. Men kan ook nog geld via internet inleveren voor het goede doel of daar persoonlijk aan het glazen huis geven. Hierdoor zit relevantie in Serious Request.
Door: Lex Huigen
Bron: http://www.sir.nl/blog/crossmediaal