Relevantie

Jullie weten nu al wat storytelling en usability inhoud. Dit keer is gaan we een ander belangrijk speerpunt bespreken, namelijk relevantie. Hierbij gaat het erom dat het dialoog de juiste boodschao bevat, op het juiste moment via het juiste middel. Bij relevantie is het bijvoorbeeld heel belangrijk om rekening te houden met de timing. Natuurlijk heel logisch als je ziet dat veel producten seizoensverbonden zijn. In de winter gaat bijvoorbeeld niemand ijsjes verkopen op straat. Ook is het belangrijk om rekening te houden met de doelgroep die je probeerd te bereiken. Als je bijvoorbeeld kleine kinderen enthousiast wilt maken over een product kun je daarom beter via de tv ergens reclame voor maken dan op een internet site omdat ze dat waarscheinlijk niet te zien zullen krijgen. Er moet dus goed rekening gehouden worden met de behoefte van de klant.

Om het nog een beetje beter uit te leggen nemen we het voorbeeld van ‘the voice of holland’ er weer bij. Tijdens de aflevering worden de kijkers aangemoedigt om over te schakelen naar een ander medium om een stem uit te brengen om zhun favorieten kandidaten in de race te houden. De presentator spreekt de kijkers aan, en er word nog eens benadrukt hoe belangrijk hun stemmen zijn, en dat ze nog maar een bepaalde tijd hebben om de stem uit te brengen. Hierdoor word de kijker er ook toegezet door gebruik te maken van de diverse media. Ook word er door het programma aan de kijker verteld dat ze invloed hebben en die kunnen uitoefenen. Hoe groot deze invloed daadwerkelijk is, dat is nog maar de vraag.

Daniel Roselle

Advertisement
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s