Storytelling

Storytelling > verhaal vertellen. De Nederlandse vertaling zegt al heel veel. Je verteld een verhaal. Elke campagne heeft een verhaal. Het verhaal is de basis waar de campagne mee wordt gemaakt. Als het goed is komt dat verhaal ook bij de ontvanger uit.

Je hebt binnen storytelling 2 vormen waarop je het verhaal kan vertellen: canonieke vertelstructuur en de narratieve complexiteit.

De canonieke vertelstructuur verteld het verhaal van het begin met een midden naar het eind. Je mist niets aan het verhaal. Je ziet dus het complete verhaal en je mist niets. Stel je maakt een autorit dan zie je dit vanaf het begin tot het einde en geen enkel deel wordt overgeslagen.

Bij de narratieve complexiteit is dit anders. Er worden delen van het verhaal verteld maar je ziet niet alles. Of je ziet dingen niet in de volgorde zoals ze zijn gebeurd. Dit maakt het verhaal meestal interessanter omdat niet alles verteld wordt.

Hieronder een voorbeeld van storytelling zoals Google dat ziet.

Welke vorm van storytelling zou vindt jij het meest interessant?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s