Storytelling McDonalds

We kennen McDonalds allemaal. Heel de wereld om eerlijk te zijn. Daarom moeten ze ook met de meest briljante reclames komen willen ze de aandacht houden in de media en bij de  thuiskijkers. McDonalds heeft geregeld een nieuwe reclame. Momenteel is er een reclame in de media die erover gaat dat een stel gaat daten. De jongen zou gaan koken voor het meisje maar alles loopt in de soep en hij was het totaal vergeten. Hij doet alsof hij heeft gekookt door wat meel op zijn hoofd te gooien. Eenmaal als het meisje binnenkomt wandelen zegt hij sorry en het is mislukt. Maar meneer heeft een beter idee en neemt haar mee uit eten naar de McDonalds.

Ze hebben gekozen voor een tienerstel. Waarschijnlijk omdat de jongeren makkelijker te beïnvloeden zijn. McDonald wilt met deze reclame aangeven dat je ook best romantisch uit eten kan bij hun restaurant. Ze zijn hard bezig met het veranderen van hun fast food imago. Ze willen als een restaurant beschouwd worden maar nog wel met de benefits van een fast food keten. Dus snel bedient worden.

Verder zijn er niet veel andere belangrijke rollen die in deze reclame spelen. Buiten het feit dat het natuurlijk allemaal afspeelt in het restaurant zelf.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Storytelling McDonalds

  1. ppnmk says:

    Goed stuk! Denk je dat ze van hun ‘slechte’ fastfood merkimago afkomen door middel van reclame? Of moeten ze andere stappen zetten?

    Like

  2. brittagema says:

    Ik denk dat de reclames wel helpen om een ander beeld te creeren. Maar mensen hebben altijd hun woordje en mening klaar over de Mc dus het is naar mijn mening mission impossible om de gehele gedachtegang achter Mc te veranderen.

    Like

  3. ppnmk says:

    Mee eens! Het is en blijft een vette hap 😉

    Like

  4. denisevangeffen says:

    Leuke blog Britt! Denk je dat de McDonalds er iets van zou merken (qua aantal klanten, omzet, etc.) als ze geen reclame meer zouden maken?

    Like

    • brittagema says:

      Dankje 🙂 nee dat denk ik niet. Hoe klein je ook bent als kind ken je de mac al en daar heb je geen reclame van gezien op die leeftijd. Ik werk zelf nu bijna 5 jaar bij de mac en het blijft altijd druk. Ongeacht crisis of reclame.

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s