We kennen McDonalds allemaal. Heel de wereld om eerlijk te zijn. Daarom moeten ze ook met de meest briljante reclames komen willen ze de aandacht houden in de media en bij de thuiskijkers. McDonalds heeft geregeld een nieuwe reclame. Momenteel is er een reclame in de media die erover gaat dat een stel gaat daten. De jongen zou gaan koken voor het meisje maar alles loopt in de soep en hij was het totaal vergeten. Hij doet alsof hij heeft gekookt door wat meel op zijn hoofd te gooien. Eenmaal als het meisje binnenkomt wandelen zegt hij sorry en het is mislukt. Maar meneer heeft een beter idee en neemt haar mee uit eten naar de McDonalds.
Ze hebben gekozen voor een tienerstel. Waarschijnlijk omdat de jongeren makkelijker te beïnvloeden zijn. McDonald wilt met deze reclame aangeven dat je ook best romantisch uit eten kan bij hun restaurant. Ze zijn hard bezig met het veranderen van hun fast food imago. Ze willen als een restaurant beschouwd worden maar nog wel met de benefits van een fast food keten. Dus snel bedient worden.
Verder zijn er niet veel andere belangrijke rollen die in deze reclame spelen. Buiten het feit dat het natuurlijk allemaal afspeelt in het restaurant zelf.
Goed stuk! Denk je dat ze van hun ‘slechte’ fastfood merkimago afkomen door middel van reclame? Of moeten ze andere stappen zetten?
LikeLike
Ik denk dat de reclames wel helpen om een ander beeld te creeren. Maar mensen hebben altijd hun woordje en mening klaar over de Mc dus het is naar mijn mening mission impossible om de gehele gedachtegang achter Mc te veranderen.
LikeLike
Mee eens! Het is en blijft een vette hap 😉
LikeLike
Leuke blog Britt! Denk je dat de McDonalds er iets van zou merken (qua aantal klanten, omzet, etc.) als ze geen reclame meer zouden maken?
LikeLike
Dankje 🙂 nee dat denk ik niet. Hoe klein je ook bent als kind ken je de mac al en daar heb je geen reclame van gezien op die leeftijd. Ik werk zelf nu bijna 5 jaar bij de mac en het blijft altijd druk. Ongeacht crisis of reclame.
LikeLike